Pierderea în greutate înregistrată mondială într o săptămână

pierderea în greutate înregistrată mondială într o săptămână

De prea multe ori modul de viată este răspunzător pentru rotunjirea noastră progresivă dar sigură şi, apoi, pentru obezitatea pierderea în greutate înregistrată mondială într o săptămână se instalează treptat. Dacă un anumit exces ponderal a fost considerat multă vreme un gaj al cumsecădeniei, acum el e considerat, cel mai adesea, duşmanul eficienţei şi punctul de plecare al unor numeroase boli.

De aceea, de îndată ce a atins acest stadiu, fiecare caută să-l facă reversibil, adică să slăbească. Numeroase metode, deşi recunoscute din punct de vedere ştiinţific, se dovedesc eficace pe termen scurt şi mediu, dar implică asemenea privaţiuni, încât devin o serie de constrângeri greu de respectat… Şi, încet-încet, ascensiunea către înălţimea scării gradate a cântarului este reluată.

Aceasta este o experienţă pe care am trăit-o. Calea pe care ne-o propune Michel Montignac pune de acord dietetica şi gastronomia, păstrând avantajul unui efect durabil pe termen lung, cu condiţia să aderăm la principiile acestui nou mod de alimentaţie. Prin urmare, trebuie să ne modificăm obiceiurile alimentare, să conştientizăm ceea ce mâncăm, să ne adaptăm metabolismului pentru a slăbi într-o primă etapă şi, apoi, să ne stabilim la nivelul ponderal ales.

Această cale nu este decât un compromis între acceptabil şi obligatoriu.

Fiinţa umană nu poate fi constrânsă în permanenţă, ea are nevoie de diversitate, deci de o abordare gastronomică a ştiinţei de a mânca. Punând în practică această metodă, am fost cucerit, cu atât mai mult cu cât ea a fost şi este eficace. În fiecare zi omul îşi demonstrează geniul în domeniul ştiinţific şi suntem convinşi că acest geniu — dacă de el este vorba, nu are limită, într-atât de mult şi-a demonstrat puterea de câteva decenii încoace.

Dar această evoluţie ştiinţifică fulgerătoare nu se produce în mod uniform, deoarece există multe domenii unde mentalitatea omului se opune oricărei forme de progres sau — şi mai rău — uneori are tendinţa de a regresa. Nutriţia este, din nefericire, una dintre aceste discipline rămase în urmă, unde mai domneşte şi o totală anarhie.

Fiecare consideră că are dreptul de pierderea în greutate înregistrată mondială într o săptămână spune ceva şi toată lumea se îndeamnă să spună ce dă Dumnezeu. Şi aşa vor rămâne lucrurile, atât timp cât problema va fi deschisă, iar soluţia definitivă nu va fi acceptată de toţi. Adevărul în privinţa nutriţiei este cunoscut totuşi, dar el rămâne privilegiul câtorva oameni de ştiinţă şi membri foarte specializaţi ai corpului medical.

Adevărul ştiinţific este ascuns — din rutină şi din ultra-conservatorism — de către cea mai mare parte a pseudo-profesioniştilor în dietetică.

pierderea în greutate înregistrată mondială într o săptămână

E greu să accepţi aceasta realitate, deoarece ea se bazează pe patru criterii ce se opun credinţelor tradiţionale şi zdruncină de-a dreptul ideile moştenite şi practicile curente ce decurg din ele. Aceste patru criterii sunt următoarele: 1.

Aceasta constituie o ipoteză fără fundament ştiinţific, iluzorie în măsura în care adoptarea regimurilor hipocalorice duce întotdeauna la eşecuri.

pierderea în greutate înregistrată mondială într o săptămână

De aceea trebuie să învăţăm să alegem bine în privinţa glucidelor. Căci aceste taine îi privesc nu numai pe aceia care vor sa slăbească ori să-şi stabilizeze greutatea — fără constrângeri şi privaţiuni — ci şi pe aceia care vor să-şi regăsească vitalitatea fizică şi intelectuala optimă.

Este, întrucâtva, sub-produsul civilizaţiei. Daca observăm ce se petrece în societăţile primitive, putem constata că, în general, această problemă nu există. De asemenea, obezitatea este inexistentă la regnul animal, cel puţin la speciile care trăiesc în mediul lor natural, numai animalele domesticite de om cunosc această suferinţă.

dieta montignac-faza 1-pierderea greutatii

Paradoxal, tocmai în societăţile cele mai evoluate se întâlneşte cel mai des excesul ponderal. Se pare că acesta este corolarul nivelului de viaţă. De altfel, fenomenul a fost constatat de-a lungul întregului curs al istoriei. Cu unele excepţii, cei mai graşi indivizi se găseau întotdeauna la categoriile sociale cele mai bogate.

Deseori, excesul de greutate era considerat ca o virtute. Era simbolul reuşitei sociale, dar şi al sănătăţii înfloritoare. Nu se spunea gras şi sănătos?

A pierde în greutate treptat, câte 5%, reduce riscul de diabet şi boli de inimă

Astăzi mentalităţile au evoluat, deoarece — în afara faptului că s-au modificat canoanele de frumuseţe — oamenii au devenit conştienţi de neajunsurile greutăţii prea mari. Obezitatea este considerată un pericol, deoarece se ştie că reprezintă un mare factor de risc pentru sănătate.

Dacă analizăm problema obezităţii în lume, suntem obligaţi să constatăm că în Statele Unite, cea mai bogata ţară din lume, este cea mai catastrofală situaţie. Or, dacă luăm în consideraţie modul de hrană al americanilor, este uşor să deducem că tocmai proastele obişnuinţe alimentare stau la baza obezităţii lor.

Iar această realitate se înrăutăţeşte pe zi ce trece. Contrariu a ceea ce lasă să se înţeleagă unii practicieni, obezitatea nu este o fatalitate şi, chiar daca originile sale sunt — în majoritatea cazurilor — ereditare, nu este mai puţin adevărat că ele sunt consecinţa relelor obişnuinţe alimentare.

A aborda acest subiect lăsând în urmă aspectul esenţial cum să ardeți grăsimea sub arme problemei, înseamnă a ne ocupa numai de simptome greutateaneglijând cauza. Eşecul dieteticii tradiţionale se datorează tocmai acestei abordări trunchiate.

În loc să căutăm să scăpăm de simptome, prin intermediul unor regimuri de înfometare, am face mai bine să analizăm de ce ne îngrăşam.

pierderea în greutate înregistrată mondială într o săptămână

În loc să adoptăm prosteşte liste de meniuri gata făcute, numărând caloriile sau cântărind alimentele, mai bine am încerca să înţelegem cum ne funcţionează organismul şi în ce fel va putea el să asimileze diferitele categorii de alimente.

Slăbirea şi stabilizarea greutăţii trec, după părerea mea, printr-o fază educativă obligatorie şi, înainte de a începe punerea în practică a metodei descrise în aceasta carte, eu vă propun să străbateţi trei etape, care constituie o adevărată conştientizare a principiilor ei.

Mai întâi, conştientizarea jalnicelor obişnuinţe alimentare dobândite în câteva decenii, asociate cu rafinarea excesivă a unor alimente, care stau la originea destabilizării progresive a metabolismului nostru.

Această situaţie este cea care duce, în consecinţa, la obezitate şi boală. Apoi, o conştientizare a modului în care ne funcţionează corpul. Trebuie să învăţăm efectiv cum ne funcţionează metabolismul, ca şi sistemul digestiv. În sfârşit, o conştientizare a naturii alimentelor, a proprietăţilor lor şi a familiei din care acestea fac parte.

În acest fel, vom putea construi concret o dietetică inteligentă, pe baza căreia ne vom asuma responsabilitatea propriului corp şi vom realiza nu numai controlul alimentaţiei, ci şi echilibrul ponderal.

Iată ce va invit să descoperiţi în capitolele care urmează.

Greutate și creștere în greutate Updated Greutate și creștere în greutate dieta pentru pancreatita si inflamatia duodenului Unele modalităţi de creştere în greutate sunt legate de anumite procese naturale decât de o boală. De exemplu, este normal şi chiar necesar. Pentru că mulți medici nu au conștientizat această diferență în creștere, au ajuns la concluzia că micuțul a înregistrat un regres în scăderea în greutate și, de cele mai multe ori, recomandau mamelor suplimentarea cu laptele formulă sau începerea precoce a diversificării.

Fără îndoială că şi dumneavoastră vi se pare paradoxal, mai ales daca puneţi excesul de greutate pe seama obligaţiilor familiale, sociale şi, poate, profesionale, care vă impun să onoraţi puţin cam prea des gastronomia.

În orice caz, asta credeţi dumneavoastră. Cu siguranţă că aţi încercat deja să aplicaţi un număr incalculabil de metode care circulă şi figurează demult printre locurile comune.

Dar întotdeauna aţi constatat că — pe lângă faptul că sunt deseori contradictorii şi nu au decât rezultate nule sau efemere — aceste principii erau, în majoritatea cazurilor, imposibil de aplicat într-un regim de viaţă normal. Chiar şi acasă, ele impun atâtea constrângeri, încât te laşi păgubaş în foarte scurt timp.

Prin urmare, sunteţi azi, ca şi acum câţiva ani, preocupaţi de ceea ce, în mod pudic, am putea numi exces de greutate.

A pierde în greutate treptat, câte 5%, reduce riscul de diabet şi boli de inimă

La începutul anilor 60, pe când trecusem deja de treizeci şi cinci de ani, cântarul îmi arăta vreo optzeci de kilograme, adică un plus de şase kilograme faţa de greutatea mea ideală. În fond, nu era nimic alarmant pentru un om cu înălţimea de 1,81 m şi care mai avea câţiva ani până să împlinească patruzeci. Până atunci, avusesem o viaţă socio-profesională destul de regulată, iar excesul meu ponderal părea stabilizat. Când te tragi dintr-o regiune din sud-vestul Franţei, gastronomia face obligatoriu parte din educaţie.

Ea devine chiar un dat cultural fundamental. Abandonasem deja, de mult timp, zahărul, cel puţin în cafea.

Arde grasimi brevard, much more...

Sub pretextul unei alergii, nu mai mâncam cartofi şi, cu excepţia vinului, nu mai beam alcool. Cele şase kilograme în exces le luasem într-o perioadă de zece ani, ceea ce reprezenta o curbă de progresie relativ modestă.

Când mă uitam în jurul meu, mă regăseam în limite normale, mai curând chiar sub acestea. Apoi, de la o zi la alta, a trebuit să-mi exercit profesiunea în condiţii cu totul diferite, atunci când mi s-a încredinţat o responsabilitate la nivel internaţional, în cartierul general al unei societăţi multinaţionale americane la care eram angajat.

Acum călătoream în cea mai mare parte a timpului, iar vizitele făcute la filialele pe care le controlam, în specialitatea mea, erau invariabil însoţite de reuniuni cu caracter gastronomic.

Rutine de pierdere în greutate la domiciliu, Adiponectina- prea frumos să fie adevărat!

Întors la Paris, trebuia — în cadrul funcţiilor mele de la serviciul Relaţii Publice Interne — să însoţesc vizitatori, în majoritatea cazurilor străini, la cele mai bune restaurante din capitală. Asta făcea parte din obligaţiile mele profesionale şi mărturisesc că nu era cea mai dezagreabilă latură a activităţii.

Dar, la trei luni după ce îmi asumasem noile responsabilităţi, nu aveam mai puţin de 7 kg în plus. Trebuie spus că în acea perioadă făcusem un stagiu de trei săptămâni în Anglia, ceea ce nu aranjase deloc lucrurile. Semnalul de alarmă fusese tras. Prin urmare, trebuia neapărat să fac ceva.

In mod normal, ar trebui sa slabeasca intre 1 si 3 kilograme pe luna, cu specificatia ca este normal ca in anumite luni doar a se mentina greutatea. Nici măcar nu au recunoscut-o. Făceam cu mâna către un vechi prieten și mi s-a prezentat. Pe langa lipsa apetitului, o persoana poate acuza, de asemenea, oboseala si pierdere in greutate daca nu mananca suficient incat sa-si sustina corpul.

La început, am încercat şi eu, ca toată lumea, să aplic, mai mult sau mai puţin, locurile comune cunoscute, cu rezultatele tot mai decepţionante pe care le cunoaştem. Apoi, foarte repede — întâmplarea potrivind bine lucrurile — am întâlnit un medic generalist pasionat de problemele nutriţiei; acesta mi-a dat câteva sfaturi, ale căror principii păreau să demoleze fundamentul dieteticii tradiţionale.

Foarte curând după aceea, obţinusem rezultate deosebit de promiţătoare. Atunci, m-am hotărât să aprofundez problema, ceea ce era destul de uşor, deoarece lucram într-un grup farmaceutic şi aveam, astfel, acces la informaţii ştiinţifice care mă interesau.

După câteva săptămâni, reuşisem să obţin majoritatea publicaţiilor franceze şi americane din acest domeniu. Chiar dacă aplicarea unor reguli aducea rezultate, eu voiam să le înţeleg baza. Doream să ştiu când şi cum începeau să devină eficace şi care era limita lor de aplicare.

De la început îmi impusesem să nu înlătur practic nimic din alimentaţie, cu excepţia zahărului. Trebuia să găsesc altceva.

Greutate și creștere în greutate

Prin urmare, am pierdut treisprezece kilograme luând în fiecare zi mese de afaceri şi veţi afla şi înţelege, mai departe, cum. Dar enunţarea unor principii este un lucru, iar aplicarea lor este alta. După câteva luni, am redactat pentru cei din anturajul meu, şi la cererea lor, esenţialul metodei, care încăpea pe trei pagini dactilografiate. Încercam, pe cât posibil, să stau cel puţin o oră cu fiecare persoană interesată, pentru a-i explica bazele ştiinţifice ale metodei.

Dar nu era întotdeauna suficient. Greşelile grosolane, făcute involuntar, compromiteau prea adesea rezultatele.

În toate cazurile, forţa culturală a ideilor moştenite, de altfel în contradicţie cu metoda mea, era prea puternică, şi făcea ca lucrurile să fie înţelese în mod neclar. De aceea, în mintea mea s-a dezvoltat treptat ideea de a redacta un document mai complet.

Cartea de faţă are pretenţia de a fi un ghid şi, scriind-o pentru dumneavoastră, am urmărit următoarele scopuri: să demitizez ideile moştenite, printr-o argumentaţie suficient de convingătoare, pentru ca acestea să fie abandonate; să prezint bazele ştiinţifice fundamentale, indispensabile pentru înţelegerea fenomenelor nutriţiei; să enunţ reguli simple, dând esenţialul fundamentului lor tehnic şi ştiinţific; să înfăţişez, în cele mai mărunte detalii, toate condiţiile de aplicare a acestei metode; să dau, pe cât pierderea în greutate înregistrată mondială într o săptămână, o adevărată metodologie.

Să realizez, întrucâtva, un ghid practic. În ultimii ani, ajutat de sfaturile profesioniştilor, am observat, cercetat, testat, experimentat şi încercat. Astăzi, am convingerea că am descoperit şi elaborat o metodă eficientă şi uşor de aplicat. Veţi învăţa, din această carte, că nu te îngraşi pentru că mănânci mult, ci pentru că mănânci prost.

Veţi învăţa să vă gestionaţi alimentaţia aşa cum vă gestionaţi bugetul. Veţi învăţa să vă conciliaţi obligaţiile familiale, sociale şi profesionale cu propria plăcere.

Veţi învăţa, în fine, să mâncaţi într-un mod mai sănătos, fără ca să adoptaţi o alimentaţie tristă. Este expunerea unei noi metode de alimentaţie, care constă în a învăţa să-ţi menţii echilibrul ponderal, în timp ce continui să te bucuri de plăcerile mesei, indiferent dacă eşti acasă, la prieteni sau la restaurant.

Dar, ca o consecinţă, veţi afla cu surprindere că, adoptând aceste noi principii alimentare, veţi regăsi ca prin farmec o vitalitate fizică şi intelectuală pe care le-aţi pierdut de mult.

Şi vă voi explica de ce.

Informațiiimportante